Filmániás bekukkantók száma

2012. május 1., kedd

Drive (2011)

Szándékosan nem írtam a magyar címét, mivel, ahogy megnéztem a filmet, nem igazán tükrözi a hangulatot, filmmenetet... Ez a film, többször olvastam róla, hogy 2011 egyik legjobb filmje... Én is osztom ezt a tézist :) Elmondom miért :) :)


A sztori egy "Jó" emberről szól, ez kiderül a történetből is... Az Ő szívét végül is a jóindulat vezeti az egész filmben... Főhősünk a Driver (Ryan Gosling) kettős életet él... Van egy nappali élete, amivel legálisan keresi a kenyerét (autószerelő, no meg néha- néha beugrik kaszkadőrnek), és van egy éjszakai élete, amivel extra pénzhez jut...


Hősünk személyisége eléggé sajátos, ami szerintem nagyon nagy pozitívum... Megismerkedik a "szerelemmel" Irene-el (Carey Mulligan). Ez a kapcsolat kölcsönös az első pillanattól fogva... Amikor közösen belépnek a liftbe, szinte vibrál a levegő...


A gond akkor kezdődik, amikor a  Sofőr saját hibáján "kívül" a nappali élete kicsit összefonódik az éjszakaival... A történetben ekkor fel is gyorsulnak az események. Középpontba kicsit úgy érzem, hogy Irene kerül a fiával, nagyjából miattuk történik minden. Viszont ezt áttételesen értem, mivel a cselekmény szálait a Driver alakítja, Irene miatt. direkt nem is nagyon mondok semmit az eseményekről, mivel, EZT a filmet meg kell nézni! Bemutató!

(A kép cenzúrázva lett ^^)

Sok- sok jót el tudok mondani a filmről... Szép a látványvilág, jó a zenei aláfestés (Ennek nagyon örültem). A filmet nem igazán ajánlanám 18 éven aluliaknak, nagyon sok olyan jelenet van benne, ami eléggé durvára sikeredett. Túlságosan is megmutat mindent, még ha pillanatokra is, de letisztulva, a teljes valójában szembesülhetünk a dolgokkal és azok következményeivel... Nagyon jó, hogy attól függetlenül, hogy nem tudjuk meg a nevét Főhősünknek, szinte az összes lelki, pszichés tulajdonságát megismerjük a film alatt...


A szereplőkről... Elsőre, amikor hallottam a filmről, úgy gondoltam, hogy a 007-es (Daniel Craig) jobban illett volna a főszerepre, viszont, ahogy megnéztem, rögtön rájöttem, hogy nem Ő lett volna a nyerő. Elnyomta volna a színész kalibere a megformálandó egyént... A hölgy (Carey Mulligan) hősünk "oldalán" nekem telitalálat volt... Műfaja eredetileg akciófilm, de én hozzáraknék némi thrilleres beütést is...

Rendező: Nicolas Winding Refn
Forgatókönyvíró: Hossein Amini
Zeneszerző: Cliff Martinez
Operatőr: Newton Thomas Sigel
Producer: Michel Litvak, John Palermo, Marc Platt, Gigi Pritzker, Adam Siegel
Vágó: Matthew Newman

Szereplők:
Ryan Gosling (Driver)
Carey Mulligan (Irene)
Oscar Isaac (Standard Gabriel)
Bryan Cranston (Shannon)
Albert Brooks (Bernie Rose)
Ron Perlman (Nino)
Kaden Leos (Benicio)
Christina Hendricks (Blanche)
Cesar Garcia (Jose)


A film 100 perce élvezhető az első másodperctől... Nálam 10-ből kap 8,9-et... Jó filmezést kívánok mindenkinek ^^

René

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése